Seminar: Massimiliano Guerini, “The role of geographical and social proximity in collaborations between high-tech entrepreneurial ventures and universities”, 7 june

On June 7, 2016, 11.30-12.30, SALA SEMINARI -Dr. Massimiliano Guerini (Polytechnic of Milan) will give a talk on “The role of geographical and social proximity in collaborations between high-tech entrepreneurial ventures and universities” (joint with Bonaccorsi A., Colombo M.G., Rossi Lamastra C.).

Abstract. This paper explores how geographical and social proximities affect the likelihood of collaboration between high-tech entrepreneurial ventures and universities. We use a sample composed by 7,200 Italian entrepreneurial venture-university dyads to run a logistic regression where the dependent variable is the probability that an entrepreneurial venture and a university collaborate (i.e., they form a tie). Results confirm that geographical proximity positively affects the likelihood of tie formation. However, social proximity has a direct positive effect on tie formation and weakens the effect of geographical proximity.

Key-words. University-industry collaborations, social proximity, geographical proximity, high-tech entrepreneurial ventures.